Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

15 November 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallooo,

Hier alles goed. De 1e week zit er alweer op. Daarom een kort verhaaltje.

De reis van bijna 3 dagen naar Auckland via Hong Kong was toch best zwaar. Hierdoor had ik de eerste dagen een aardige jetlag en bleken grote jongens toch ook heel klein te kunnen zijn. Auckland was heerlijk zonnig en dag 2 gingen wij onze Jucy Cabana ophalen wat ons huis voor de komende 4 weken wordt.

We zijn richting Bay of Island gereden en hebben daar onze eerste nacht doorgebracht. Dit was een kleine maar gezellige camping. Helaas voelde ik me nog steeds niet tip en had ik best last van mijn gevoelens, wat natuurlijk allemaal te wijten is aan de jetlag ;) JaJa ik heb dus ook echt gevoelens. Familie en vrienden werden aardig gemist. Gelukkig wist mijn reismaatje mij hier doorheen te trekken en gaat het met de dag beter.

Na Bay of Islands zijn we richting Ahipara gegaan, dit dorpje ligt aan het strand. Ohjah het links rijden gaat best soepel (afkloppen). We zijn hier zelfs 2 dagen gebleven, vanwege de mooie camping. We zijn ook een dagje zelf gereden naar Capa Reigna. Dit wordt ook wel gezien als het einde van de wereld. De geesten van de overledenen van de Mahori vertrekken hier naar de andere wereld. Ook komt hier de Tasman zee en de Pacific Ocean bij elkaar. Echt een heel mooi uitzicht.

Tot nu toe gaat het met mijn knie ook goed, af en toe na inspanning wat tintelingen in mijn voet. Verder geen pijn, maar hij blijft het vreemde geluid in mijn kuitbeen maken.

Zelfs heb ik gezwommen in de Tasman Sea, in de veronderstelling dat deze stoere actie werd vastgelegd op een foto, maar helaas werd ik in het ootje genomen. Het was namelijk nogal koud maar wel vet om als enige in een onwijs grote zee te springen.

Op woensdag 14 november zijn we vertrokken naar Rotorua en hier hebben we de hele dag over gedaan. De wegen zijn nogal kronkelig en gaan van hoog naar laag. Maximale snelheid is ook 100km, maar vaak 50, 60, 70 of 80.

In de auto zitten en rijden door Nieuw Zeeland is al een attractie opzich. Het is zooooooooo'n mooi landschap, eigenlijk niet te beschrijven daarom volgen wanneer mogelijk wat fotos!!!

Vandaag hebben we een park bezocht waar een geiser tot ontploffing kwam (erruptie?? Op zijn dyslectisch geschreven)

Daarnaast kwam er overal stoom uit de grond. Heel vet om te zien!

Nu zijn we in Taupo en morgen gaan we een ''trekking'' maken in een mooi national park, genaamd Tongariro.

Dit was het voor nu!

groetjes en liefs uit NZ

  • 15 November 2012 - 10:08

    San:

    Hey Mark!

    Zo dat klinkt helemaal super! Wel rot dat je zo lang last heb gehad van je jetleg maar fijn dat het nu over is zodat je lekker kunt genieten! Hopelijk heb je niet lang last meer van je knie en gaat dat ook over!

    Leuk om zo je belevenissen te lezen! Enjoy!

    Liefs San

  • 15 November 2012 - 10:29

    Laura:

    Je hebt een leuke manier van schrijven :)! Geniet! En we wachten met smart op de foto's! X

  • 15 November 2012 - 11:01

    Femke:

    Markie! Leuk je eerste reisverslag te lezen! Het is ook niet niks definitief een aantal maanden van het vertrouwde thuisfront te zijn... het enige wat je te doen staat is genieten! ;) maar dat gaat helemaal goed komen! Dikke knuffel aan Raissa! Liefs, x

  • 15 November 2012 - 11:19

    Jordy:

    Koning!

    Ik ben blij dat je ook nog aan ons denkt, nu je daar in het paradijs zit ;) Gelukkig heb je het allemaal naar je zin nu en gaat het elke dag beter! Geniet ervan! Kusjelikjelater

  • 15 November 2012 - 13:17

    Terry:

    Hoi Mark, leuk om jouw reisverhalen te lezen, kan ik ook wat volgen wat Raissa zoal "uitspookt"daar.
    Ik ga het zeker nog meer lezen ! 2 kneusjes bij elkaar , jij met je knie en Raissa met der schouder, hopelijk gaat dat bij ieder snel wat beter. Geef je mijn dochter een dikke kus van me ?! En vooral genieten ! X

  • 15 November 2012 - 15:09

    Anneke:

    Hi Mark,

    Jaja, ook in zuid Amerika worden jouw reisverslagen gelezen! :)
    Nieuw Zeeland klinkt fantastisch, geniet van al t moois wat je gaat zien!
    Groetjes aan Raissa!

    Xx Anneke

  • 15 November 2012 - 15:31

    Pim:

    He ouwe,

    Goed om te lezen dat het mooi daar is. Paar mooi platen schieten daar!

    Besef dat je daar (waarschijnlijk) nooit meer terug komt dus maximaal genieten maat!

    Veel plezier nog.

    Pim

  • 15 November 2012 - 18:25

    Gerdi/mamma:

    Hey Mark,

    Wat maken jullie een mooie reis! Zo kan ik me er een betere voorstelling van maken.
    Leuk verslag.Er zijn nogal wat mensen "jaloers" en één ervan is Opa.
    Veel groetjes en liefs, ook voor Raissa

  • 15 November 2012 - 18:32

    Stefan Huijsman:

    Hallo Mrak!
    Wat leuk om je verslag te lezen. Het roept wel een hoop herinneringen op van vroeger zeg.
    Tongariro national park is erg leuk om te bezichtigen, maar vooral ook erg mooi.

    Geniet er van! En laat die foto's maar snel komen.

    Groetjes,
    Stefan

  • 15 November 2012 - 20:29

    Melanie:

    Markie!

    Leuk om zo op de hoogte te zijn van je avonturen daar aan de andere kant van de wereld! 'T is ook echt jouw manier van vertellen, hoor het je zo zeggen ;)
    Geniet van alles wat je doet en meemaakt, hier in het koude Nederland is het toch saai ;)

    Ik ben benieuwd naar je volgende update!

    Liefs, Melanie

  • 15 November 2012 - 22:49

    Onze Ted:

    Hatsjee maat! klinkt tof:) Geniet ervan!!

  • 16 November 2012 - 04:47

    The Red Baron:

    Vette dingen maat, ben jaloers!

  • 16 November 2012 - 10:15

    Papa Herman:

    Hallo Mark,

    Goed van je te horen en wat een avontuur. Zie het voor me! Dus genieten maar. Uiteraard de groeten van Sabine en de broertjes. En de vraag van hun of Sinterklaas ook in NZ komt?
    Groetjes,papa.

  • 17 November 2012 - 21:20

    Roel:

    Ha Mr. Mrak!

    Klinkt allemaal heel vervelend daar idd! Maar vrees niet, hier mis je niks. Iedereen is nog lelijk als altijd alleen de Sint schitterde vandaag! Morgen de wei in; de Caravan is voor jou! Veel plezier bij de kiwi's!

    Gegroet Roel.


  • 19 November 2012 - 11:16

    Benjamin:

    Maat!
    Goed dat je et naar je zin hebt!
    Veel plezier nog verder xx

  • 19 November 2012 - 19:12

    Inge:

    Hey die Mark. Nou dat klinkt niet verkeerd! Geniet en maak er wat van! Ik houd je moedertje wel in de gaten nu alles NL heeft verlaten. Het gaat hardstikke goed met haar dus geniet jij er ook maar van.
    Veel liefs, de buuf

  • 21 November 2012 - 15:27

    Saskia:

    WOW!!! Heb je de Tongariro-trek gedaan? Geweldig!!! Wij moesten die tot onze spijt overslaan, het zou volgens de info -5 zijn daarboven en een harde wind, zodat de gevoelstemp op zo'n -20 zou komen.... Dat was ons te gortig.
    Zoals je ziet is het me gelukt de juiste site te vinden;-). Geniet van de Juicy auto, het overweldigend prachtige landschap en de leuke mensen. En de gekke dingen die je daar kunt doen. Ga je nog bungee-jumpen in queenstown? Doen hoor, als je kan!
    Veel plezier en groetjes van ons.
    Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Waarom Mrakje? Omdat mijn lieve teamgenoten mij deze bijnaam hebben gegeven. Zij zijn van mening dat ik mijn eigen naam niet kan spellen vanwege mijn dyslectie en dat klopt! En daarnaast was de domein naam Mark al bezet. Komend half jaar ga ik reizen in Nieuw Zeeland, Australië en Bali. Op deze site ga ik zo nu en dan een verhaaltje posten voor diegene die dat leuk vindt. Veel leesplezier

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 5434

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 24 April 2013

Voorbereiding

Landen bezocht: