La Finale de Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu La Finale de Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu

La Finale de Nieuw Zeeland

Door: Monsieur Mrak

Blijf op de hoogte en volg Mark

05 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Ha lieve lezers,

Dit is het laatste verslagje van NZ. Vrijdag vlieg ik alweer naar Melbourne, waar Huub ook een dag later aankomt.

Een terugblik op de hoogte punten van afgelopen week.

Donderdag 29 November

Vandaag zijn we in de vroege ochtend vertrokken naar Dunedin, een bruisende studentenstad. Althans dit zou het moeten zijn.

Het was hier opeens maar 7 graden in tegenstelling tot de 24 graden van Queenstown. Daarnaast is het volgens mij in NZ het hele jaar april en doet NZ wat hij wil!!

Oftewel een grote verassing met hagel, regen en Non de juu wat was het koud!!!

Vrijdag 30 november

Na flink mijn pinguin lokroep geoefend te hebben. Geen 1 pinguin gezien. We waren er op het verkeerde tijdstip, helaas pindaakaas. Gelukkig wel een lekkere mok chocomel op en zeeleeuwen gespot. Daarna zijn we uiteten geweest bij een heerlijke japanner. En de avond afgesloten met een spelletje kolonisten van katan en vroeg naar bed.

Zaterdag 1 December

Jaja Bijna sinterklaas avond yeah!!!

Op de weg naar lake Tekapo is Raissa op zeer mysterieuze wijze haar ipod verloren. Deze is nu gedonneerd aan een van de hikers in NZ!

Lake Tekapo was super. Hier heb ik heerlijk met het album van Ben Howard opgezeten aan het meer en genoten van de rust, de natuur en het turqoise water. Super.

Deze rust is ook weleens goed voor de mens, jaja wat een wijze woorden. En in Nieuw Zeeland kom je jezelf echt wel tegen door alle rust en kan je nadenken over diepere gedachtes dan alleen wat zal ik vanavond eens eten.

Dit heeft mij zeer goed gedaan en wonder boven wonder had ik niet andere mensen nodig om mezelf te vermaken. Gewoon genoten van de natuur. Was een heerlijke middag.

De volgende dag

zondag 2 en 3 december

Zijn we naar Hanmer Springs gereden. Hier kwamen we aan het einde van de dag aan op een lekkere camping in het zonnetje.De volgende dag hebben we gechilled in de Hanmer Springs. Dit zijn allemaal waterbaden met allemaal verschillende soorten water enzo. Na 4 uurtjes in de zon liggen en beetje pootje baden was ik hier wel op uitgekeken en hebben we een weer overheerlijk bakkie pleure gedronken.

Onderweg naar Hanmer Springs waren we nog gestopt op een strand.

Tijd: Opmerkingen:

14.00 uur 29 graden
14.15 uur We liggen heerlijk op t strand na even gezwommen te hebben

14.20 uur Windstorm wat een zandstorm veroorzaakt.
14.30 uur In de auto ( 21 graden)
14.45 uur Zitten in de auto onderweg naar Hanmer Springs
(weer 31 graden haha wat een feest)

Dinsdag 4 december

Laatste dagen breken aan. Morgen auto inleveren.
Vrijdag 16.00 uur vlieg ik naar Melbourne.

Vandaag heerlijk op een strand gelegen in een baai, genaamd Taylors mistake. Was helemaal super!!!

Nieuw Zeeland was tof met de T van tof.

Dit deel van de reis zit er bijna op. Australia here we come

  • 05 December 2012 - 10:35

    Christa:

    Markie, je wordt nog meditatief!
    Wat een ontwikkeling. Ben benieuwd wat Australië gaat opleveren, laat staan Bali! ;-)

  • 05 December 2012 - 16:21

    Ruud:

    Broertje!! Leuke blog weer, je eerste avontuur zit er al weer op! Op naar Down Under! X Ruud

  • 05 December 2012 - 17:08

    Terry:

    Mark
    Dank je dat je op Raissa "gepast"hebt , en samen een leuke tijd van hebben gemaakt. Heel veel plezier met je maat in Australie ! Wie weet kom je elkaar daar ook nog eens tegen ! Groetjes

  • 06 December 2012 - 20:02

    Mamma:

    Hey "monsieur Mrak",

    Weer genoten van je verhaal. Ook een fijne tijd in Australië gewenst en de groetjes aan Huub!
    Liefs mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Waarom Mrakje? Omdat mijn lieve teamgenoten mij deze bijnaam hebben gegeven. Zij zijn van mening dat ik mijn eigen naam niet kan spellen vanwege mijn dyslectie en dat klopt! En daarnaast was de domein naam Mark al bezet. Komend half jaar ga ik reizen in Nieuw Zeeland, Australië en Bali. Op deze site ga ik zo nu en dan een verhaaltje posten voor diegene die dat leuk vindt. Veel leesplezier

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 5441

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 24 April 2013

Voorbereiding

Landen bezocht: