3 weken NZ - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu 3 weken NZ - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu

3 weken NZ

Door: Mrak

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 November 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Nieuwe fotos staan op Facebook met album naam NZ deel 2!

Ondertussen ben ik alweer 3 weekjes van huis, de tijd vliegt voorbij. Volgende week vlieg ik alweer naar Melbourne waar Huubske ook naar toe komt. Hier gaan we de Oostkust van Australie onveilig maken.

Over het skydiven droom ik nog elke nacht, Wat was dat gaaf. Vooral die vrije val van 45 seconden, pooooh!

Zaterdag 24 november

Onze eerste hike was een feit en wat voor een, Mount Rockey. Dit was een goede klim. Het voelde als een overwinning van Rockey Balboa toen we daar boven op de berg stonden.
Na deze mooie wandeling zijn we naar het meer van Wanaka gegaan en hebben daar een frisse duik genomen. Zie Facebook.

Daarna kwamen we weer het Duitse stelletje tegen, al op meerdere campings tegengekomen en nu was het tijd om maar eens wat te drinken. Dit was een echtpaar van rond de 45 jaar en hebben kinderen van mijn leeftijd. Ze vonden het dus zeer leuk om met ons wat te drinken. Dit moest natuurlijk onder het genot van een biertje. het 1e biertje in 2 en halve week, ja dames en heren na dit biertje stond ik aardig te tollen. Dit door de hike en het weinige eten. het was zo gezellig dat ze ons mee uiteten vroegen. Dit was super.

Zondag 25 november

In de ochtend zijn we vertrokken richting Milford Sounds. Hier vlak voor zijn we gestopt voor een overnachting. Op een nogal simpele camping zullen we maar zeggen. Hier is Raissa gaan lezen en ben ik nog even gaan wandelen. De eigenaar zei nog volg de oranje driehoekjes. Al vrij snel was ik die kwijt en was ik de weg kwijt. Wel ontdekte ik een mooie waterval en dacht misschien moet ik via de grote boom maar naar beneden klimmen. Helaas pindakaas was dit niet route oranje, maar route rood. Dit eindigde in een aardige glijpartij en was ik voor ik het wist beneden, super!!!

Vroeg naar bed, want morgen vroeg op voor de cruise bij Milford Sounds.

Maandag 26 november

Bootcruise Milford sounds was super. overal watervallen, dieren en gewoon super natuur.

Na dit waren we ook wel even klaar met de rust en natuur, dus alee hop naar Queenstown. Zo gezegd zo gedaan!

Dinsdag 27 november

Deze dag hebben we heerlijk door het stadje geslenterd. Souvenirs ingeslagen en wie weet wat cadeautjes voor de thuisblijvers. Heerlijke koffie gedronken in het zonnetje, mensen gekeken en ja waarempel s avonds de stoute schoenen aangedaan en de kroeg in!!!

Het resultaat 2 uur later 00.31 lagen we alweer braaf in de auto. Wij schroefde de gemiddelde leeftijd aardig op iedereen was al om 11 uur kets bezopen. Leuk om even gezien te hebben, maar de stoute schoenen konden vrij snel uit en Klaas Vaak kon komen strooien.

Woensdag 28 november

NON DE JUUU, de Fergburger gegeten (zie fotos facebook). Deze burger was zo ontzettend lekker, ongeloveloos!!!!

Ik word weer helemaal blij nu ik er aan denk.

Daarna het beste ijsje op uit NZ, ook top. Toen was het tijd om te gaan zonnen. Oftewel een super dag.

Net heb ik nog een vogeltje uit de gemeenschappelijke keuken bevrijd en heb daarbij 3 brandplekken opgelopen op mijn arm, maar hij of zij is wel vrij en floot daarna een heerlijk deuntje voor mij als bedank.

De brandplekjes vallen reuze mee gewoon paar rode strepen op mijn arm. Hier zit blijkbaar boven het raam een soort van warmte iets, maar komt helemaal goed.

Nog een weekje en dan moeten we ons autootje inleveren.
De planning is:

Morgen richting Dunnedin, dan Lake nog iets, Hammer Springs en dan Christchurch.

Dit was mijn verhaal. Weer een stuk langer dan de bedoeling was.

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties op facebook en verhalen. Dit doet mij goed.

Au revoir xx Mark

  • 28 November 2012 - 14:39

    O. Harm:

    Erg leuk om je verhaaltjes te lezen. Veel herinneringen komen weer boven. Nog veel plezier.

  • 28 November 2012 - 16:29

    Pim:

    Hè maat,

    Leuk verslag weer! Binnenkort maar eens een plenkske huren of wah?

    Genieten daarzo!

  • 29 November 2012 - 14:50

    San:

    Hey Mark!

    Wat leuk om zo al je verhalen en belevenissen te lezen! Je schrijft leuk! 3 weken alweer..menn dat tijd vliegt maar dat komt natuurlijk omdat je elke dag weer iets nieuws beleefd :)Gaaf hoor.

    Geniet ervan! En ik ben benieuwd naar het volgende verslag! :)

    Liefs x San

  • 01 December 2012 - 12:03

    Willem:

    Yo Markie,
    Leuk om je verhalen te lezen man! Het gaat je goed volgens mij. Geniet er nog lekker van, en ik blijf je volgen.
    Ciao, Willem

  • 01 December 2012 - 15:04

    Mamma:

    Hey Mark,
    jullie laatste dagen in Nieuw Zeeland, het land van o.a. de Lord of the rings en nu the Hobbit, zijn alweer aangebroken.Leuk om te lezen en mee te kunnen genieten. Veel plezier en een goede reis naar Melbourne!
    Ook de groetjes aan Raissa, liefs mamma

  • 01 December 2012 - 15:04

    Mamma:

    Hey Mark,
    jullie laatste dagen in Nieuw Zeeland, het land van o.a. de Lord of the rings en nu the Hobbit, zijn alweer aangebroken.Leuk om te lezen en mee te kunnen genieten. Veel plezier en een goede reis naar Melbourne!
    Ook de groetjes aan Raissa, liefs mamma

  • 01 December 2012 - 15:04

    Mamma:

    Hey Mark,
    jullie laatste dagen in Nieuw Zeeland, het land van o.a. de Lord of the rings en nu the Hobbit, zijn alweer aangebroken.Leuk om te lezen en mee te kunnen genieten. Veel plezier en een goede reis naar Melbourne!
    Ook de groetjes aan Raissa, liefs mamma

  • 01 December 2012 - 15:06

    Mamma:

    Er ging iets mis met het plaatsen van het berichtje :-(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Waarom Mrakje? Omdat mijn lieve teamgenoten mij deze bijnaam hebben gegeven. Zij zijn van mening dat ik mijn eigen naam niet kan spellen vanwege mijn dyslectie en dat klopt! En daarnaast was de domein naam Mark al bezet. Komend half jaar ga ik reizen in Nieuw Zeeland, Australië en Bali. Op deze site ga ik zo nu en dan een verhaaltje posten voor diegene die dat leuk vindt. Veel leesplezier

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 5445

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 24 April 2013

Voorbereiding

Landen bezocht: