Zuider eiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu Zuider eiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu

Zuider eiland

Door: Mrak

Blijf op de hoogte en volg Mark

19 November 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallooooo

Bedankt voor alle lieve, leuke reacties. Dit deed mij zeer goed!!!!

Net heb ik even heerlijk met moeke op Skype gepraat en dit was ook super.

Ook Sinterklaas is hier langs geweest, want Raissa de bofkont had een chocoladeletter in haar schoen en ik jaja toch ook braaf geweest een zak pepernoten! Deze waren in rap tempo op.

Op vrijdag 16 november hebben we op een old skool camping in Palmer North overnacht. Dit was een zeer speciale ervaring waar wij de gemiddelde leeftijd aardig naar beneden trokken. Hier hebben wij dan ook maar Kolonisten van Katan gespeeld waar ik mooi 2x heb gewonnen.

De volgende dag zijn we vroeg naar Wellington gereden. Een andere naam voor Wellington is Windy Welly, dit kwam niet door mij maar door de harde wind die daar vaak staat!

Een toffe stad en weer eens wat anders dan alleen maar natuur.
Om 6 uur s ochtends ging de wekker en moesten wij met de auto naar de ferry. De ferry overtocht van ongeveer 3 en half uur, zonder ontbijt, was speciaal. Helaas was ik mijn zeemansbenen vergeten en zonder ontbijt was het eerste uur nogal hevig. Na een heerlijk ontbijtje op de boot ging ik weer als een malle en hebben we van het uitzicht genoten.

EN, jaja zelfs dolfijnen gespot!

Gister zijn we bij het Abel Tasman Park aangekomen. Dit is echt heeeel mooi en daarnaast is eindelijk de zon gaan schijnen. Vandaag zijn we gaan wandelen en kwamen we op een heel klein verlaten strand met een rots in het water dat lijkt op een laars. Daar boven op de rots groeide een boom.

Dit stukje is eigenlijk waardeloos zonder foto, maar ja jullie doen het er maar mee!! De fotos volgen echt waar binnenkort.

Vanmiddag heerlijk ontspannen en morgen gaan we onze weg vervolgen richting de westkust naar de gletsjers (weer op zijn dyslectisch).

Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes die doen mij zeer goed!

Dit verhaal wordt zeker vervolgd wanneer de tijd daar rijp voor is....

Hele grote knuffel, schouderklopje, zoen uit het mooie Nieuw Zeeland!

  • 19 November 2012 - 12:01

    Christa:

    Ha Markie,
    Hé, bofferd, nu al iets in je schoen en wij moeten daar nog wel even op wachten.
    Verder is het hier grijze mist vandaag, dus jij zit nu letterlijk aan de goede kant van de aardbol.
    Leuk verslag schrijf je, ik zie het helemaal voor me.
    Heb je Charles en Camilla al gespot, die zijn er ook.
    En al geneusd met een Maori?
    Fijn, dat de zon is gaan schijnen. Onthoud dat vooral voor de lousy days, na regen ....
    XXXXX en hugje, t. Christa

  • 19 November 2012 - 14:53

    Tess Verwer:

    Hee Markie!

    Klinkt allemaal heel vervelend vriend haha! Ik ben blij om te lezen dat het goed met je gaat!Je hebt al heel veel toffe dingen gezien in korte tijd!

    Geniet van je reis maat! Ik ga aan je denken wanneer ik met een goud gele rakker ergens in de bruine kroegen van Breda sta!

    Have fun
    X Tess

  • 20 November 2012 - 08:58

    Mamma:

    Hey Mark wat een mooie reis! Je kunt beter dolfijnen spotten dan Charles en Camilla.:-)
    Wat fantastisch.
    Het Zuidereiland moet nog mooier zijn dan het Noorder eiland, dus dat belooft wat.
    Dat Sinterklaas zelfs de moeite neemt om Nieuw Zeeland te bezoeken, dat wist ik niet.;)
    Zijn jullie intussen bij de gletsjers aangekomen?
    Lekker genieten en tot de volgende waarbenjijnu.
    Kus mamma

  • 21 November 2012 - 04:22

    Pim:

    He maat, leuk om je reisverslag weer te lezen. Volgens mij ben je toch aardig gewend daar.
    Nog last gehad van die vulkaan dan? Las het net op nu.nl ..

    Binnenkort wel foto's ouwe, volgens mij kan je 'dikke platen' knallen daarzo!

    Geniet ervan!

    Pim

  • 21 November 2012 - 21:43

    Ruud Vanuit Brasil:

    Broertje!! Ik had gister al wat gepost, maar zie t nu niet meer staan! Hier alles goed, vandaag Hike gedaan en in waterval gezwommen naja eronder ;) kan vast niet tippen aan alle natuur van jou!! Maarre wel picas laten zien or it didnt happen ;) en lees ik net op fb over skydiven? Spannend!! Probeer je ogen open te houden ook tijdens de vrije val!! En land veilig ;)! Liefs van ons allen hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Waarom Mrakje? Omdat mijn lieve teamgenoten mij deze bijnaam hebben gegeven. Zij zijn van mening dat ik mijn eigen naam niet kan spellen vanwege mijn dyslectie en dat klopt! En daarnaast was de domein naam Mark al bezet. Komend half jaar ga ik reizen in Nieuw Zeeland, Australië en Bali. Op deze site ga ik zo nu en dan een verhaaltje posten voor diegene die dat leuk vindt. Veel leesplezier

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 5430

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 24 April 2013

Voorbereiding

Landen bezocht: