het vervolg - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu het vervolg - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu

het vervolg

Door: Markie

Blijf op de hoogte en volg Mark

23 November 2012 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Na onze eigen expeditie Robinson in het Abel Tasman park was het tijd om door te reizen. Richting Franz Joseph Glacier en de Fox Glacier.

Vlak voor deze glaciers zijn we gestopt om te overnachten in een klein plaatsje Okarito. Hier verbleven we op onze eerst DOC camping. Dit houdt in stop 10 dollar per persoon in envelopje in de brievenbus en dan mag je overnachten. De goedkoopste plekken in NZ. Na enkele minuten werd ik gespot door de welbekende sandflies die mijn bloed zeer lekker vonden. Ook vonden ze onze auto van binnen heel mooi. Voor het slapen gaan heb ik de hoogste highscore van wel duzend sandflies te klapperen gehaald.

In eerste instantie lijkt het op een klein beetje, maar na 2 dagen gaan ze jeuken daar word je niet zeer blij van. Maar gelukkig went het!

Woensdag was het tijd om de Franz Joseph glacier te bezoeken. Een lekkere wandeling naar het begin van de glacier.

Daarna ontdekte ik zelfs een poel ''meer'' naar mijn eerste doopnaam vernoemd Peter's Pool.
In de middag reden we door naar Fox Glacier, waar het onwijs mooi weer was. Raissa wilde hier heeeeel graag skydiven, dus gingen we naar het bedrijfje hiervoor en achja je bent hier maar 1x dus waarom ik ook niet.

Zo gezegd zo gedaan: de afspraak stond voor de volgende dag 9 uur s ochtends en het zou super mooi weer worden. Vroeg naar bed, wekker gezet en we worden wakker met regen en veel wolken. Balen!! Na een paar uur was dit nog niet weg en zijn we als een dolle naar Wanaka gereden, omdat het daar heel lekker weer was.

Naar het vliegveld gereden en we konden half uur later springen!

We zijn van 12.000 feet gesprongen, oftewel 20 minuten vliegen en dan gaat het luikje open. Je hangt naar buiten en hatjee hupsakkeee ale hop daar ga je. De vrije val van 45 seconden begint. Daarna klapt de parachute open en geniet je van het uitzicht.

Mount Cook, meer van Wanaka en al het andere mooie natuur.
1 woord: HATJEEE

Vandaag heerlijke chill dag in Wanaka, we zitten op de 1e camping waar ze douches hebben waar ik rechtop onder kan staan. Hierdoor hebben we natuurlijk meteen een nacht bijgeboekt.

Jullie worden zo heerlijk wakker en bij ons begint het weekend!

Liefs Markie

Ps. Een aantal fotos staan op facebook

  • 23 November 2012 - 13:30

    Christa:

    Weer een tof verhaal! Nu ga ik nog op zoek naar je foto's op Facebook.
    Tot volgende keer en hopelijk to Skype binnenkort!
    xxx t. Christa

  • 23 November 2012 - 15:46

    Sterretje:

    Hey Mooi Boy,
    Wat een belevenis moet het geweest zijn om vanuit dat vliegtuig de aarde op je af te zien komen. En daarna lekker genieten van het uitzicht van het mooie Nieuw-Zeelandse landschap. Hou ons up to date met mooie en vooral leuke verhalen, dan kunnen we een beetje mee genieten met de avonturen die jij meemaakt daar.
    Groetjes en geniet maat

  • 23 November 2012 - 15:46

    Sterretje:

    Hey Mooi Boy,
    Wat een belevenis moet het geweest zijn om vanuit dat vliegtuig de aarde op je af te zien komen. En daarna lekker genieten van het uitzicht van het mooie Nieuw-Zeelandse landschap. Hou ons up to date met mooie en vooral leuke verhalen, dan kunnen we een beetje mee genieten met de avonturen die jij meemaakt daar.
    Groetjes en geniet maat

  • 24 November 2012 - 11:28

    Mamma:

    Hey Mark,

    Wat dapper die sprong uit dat vliegtuig. Fantastisch om Nieuw Zeeland op die manier te bekijken.
    Ik geniet van de verhalen en de foto's op facebook.
    Kun je die vervelende zandvliegjes niet met deet te lijf gaan of zijn jullie te aantrekkelijk voor ze ;) ?
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    Liefs mamma

  • 26 November 2012 - 12:31

    Saskia:

    Hoi Mark! schitterend daar he? Maar als een dolle van Fox naar Wanaka...? Sssónde! Zo'n mooie weg!
    Vergeet die sandflies, de enige manier om ze van je lijf te houden is dik aankleden (prikken door broek heen! ) en de autodeuren dicht houden. Ik ben ervan overtuigd dat ze deet heel lekker vinden, bij mij hielp het in ieder geval niet veel.
    Met jouw verhalen komt onze reis ook weer helemaal terug. Wat is het daar toch onwaarschijnlijk mooi. Gaan jullie ook naar Kaikoura? Veel plezier!
    Groetjes,
    Saskia

  • 26 November 2012 - 12:35

    Saskia:

    O ja, vergeten. Doubtful Sound is ook heel mooi en apart. Robben, blauwe pinguins, joekel van een ondergrondse elektriciteitscentrale (interessant). En je vertrekt vanuit Pearl Harbour... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Waarom Mrakje? Omdat mijn lieve teamgenoten mij deze bijnaam hebben gegeven. Zij zijn van mening dat ik mijn eigen naam niet kan spellen vanwege mijn dyslectie en dat klopt! En daarnaast was de domein naam Mark al bezet. Komend half jaar ga ik reizen in Nieuw Zeeland, Australië en Bali. Op deze site ga ik zo nu en dan een verhaaltje posten voor diegene die dat leuk vindt. Veel leesplezier

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 5437

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 24 April 2013

Voorbereiding

Landen bezocht: