Australië komt ten einde - Reisverslag uit Moreton Island, Australië van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu Australië komt ten einde - Reisverslag uit Moreton Island, Australië van Mark Engelsman - WaarBenJij.nu

Australië komt ten einde

Door: Kiwi

Blijf op de hoogte en volg Mark

30 Januari 2013 | Australië, Moreton Island

Ha lieve lezers,

Op verzoek van de echte kern volgers weer eens een bericht.

Veel gebeurt met voornamelijk pieken en een paar dalletjes.

Vanuit Sydney was Byron Bay de volgende stop. Super dorp met rammend veel backpackers. Helaas had onze Huub hier zonnesteek opgelopen en daar moest voor gezorgd worden. Ook werd het tijd om te gaan werken. Dus gingen we naar Brisbane. Toen we weggingen uit Byron voelde ik me al niet helemaal stabiel. Dit ging in Brisbane met harde stappen achteruit. Waardoor ik amper dronk en at. Ook was ik gloeiend heet en had het ijskoud terwijl het bijna 40 graden buiten was. Het was tijd voor een dokter. Dit was maar 5 minuten lopen, wat ik net haalde. Ik was op. Helaas hebben we vandaag geen tijd of je morgen terug kan komen. Ik kon helaas niet meer en voelde me echt stuk. Gelukkig zagen ze dat het echt niet goed ging met markje. Dus de zuster werd erbij gehaald. Poooh zulke buikpijn nooit gehad. Koorts gemeten en dat was 39, 5. Tijd voor het ziekenhuis, binnen een half uur had ik twee zakken van 3 liter vocht naar binnen gewerkt via een infuus. En een heerlijke spuit morfine, super!!!! De koorts liep op naar boven de 40 graden. Na een dagje op de emergency te hebben gelegen deed het vocht zijn werk en bleek het om een infectie te gaan in het buikje, bedankt knakworstjes van de Aldi! Toen was het tijd om te herstellen. Aantal dagen plat gelegen, maar heel goed verzorgd door Huub. Was ik al snel op de been. Helaas nu nog steeds niet 100 procent fit maar gaat zijn gangetje. Huubske aka Yathzee bedankt.

Na week heel Brisbane doorzocht te hebben voor baan kwamen we bij Tangaloomaresort terecht. External cleaner oftewel gangen, toiletten, restaurants, bar, ramen, barbecues schoonmaken en houden. Afgelopen donderdag begonnen en nu al 56 uur gewerkt en deze week nog 40 te gaan.

Dit baantje houden we tot Bali. Oftewel rond 24 maart vertrekken we naar Brisbane en dan 26 maart naar Bali.

9 februari op mijn grote broers verjaardag gaan we naar All Stars. Een grote rugbywedstrijd in Brisbane. Ook hebben Huub en ik hier allebei een bijnaam verdient. Huub staat bekend als Yathzee en ik als Kiwi.

We kijken erg uit naar Bali. We kijken nu al terug op een Gouden tijd. Wat een reis... Nu nog 8 weekjes werken en dan Bali. En daarna weer naar huis wat ook niet verkeerd is na zo'n mooie reis. Zo nu en dan best heimwee gehad naar familie en vrienden, maar dankzij alle lieve berichten is het zoals het is. Wat een heerlijke filosofische uitspraak. Vooral mama bedankt voor alle lieve berichtjes!

Ik heb het naar mijn zin op t werk, daarnaast heb ik 2 minuten van mijn kamer strand, helemaal super. Ik kijk uit naar Bali dat wordt top en dan ben ik helemaal klaar om jullie te knuffelen, mooie en sterke verhalen te vertellen... haha


Dit was het voor nu!

Tot snel.

LoveYouLongtime

Mrak / Kiwi

  • 30 Januari 2013 - 07:24

    Raissa:

    Nog meer dan 2 maanden te gaan en nu al een afscheidsbericht?! haha geniet er nog van, Australië is nog lang niet ten einde, nog vele avonturen en pleepotten te gaan ;)

    x Raissa


  • 30 Januari 2013 - 09:27

    Saskia:

    Hoi Mark!
    Goed te lezen dat je je weer beter voelt. En wij maar denken dat je het te druk had met vakantie vieren! En baantje zoeken natuurlijk, voor niets gaat de zon op. Geniet nog maar fijn van de laatste maanden in Australië, ze zijn helaas om voor je er erg in hebt... En post je nog eens van die mooie foto's? Al heb ik niet gereageerd, we hebben ze wel bekeken hoor!
    Veel plezier en we kijken uit naar je volgende bericht!
    Groetjes,
    Saskia

  • 30 Januari 2013 - 11:28

    Christa:

    Het is wel een ware survivaltocht aan het worden!
    Na de I.C. een cycloon en ik hoorde dat er ook nog (behalve de toiletpotten;-) een paar brute killers op het eiland rondkruipen (slang en spin!!).
    Avontuur is leuk, maar zo heftig hoeft het nou toch ook weer niet allemaal. Snap goed
    dat je af en toe naar het hollandse home sweet home verlangt. ;-)
    XXX t. Christa


  • 30 Januari 2013 - 15:57

    De Buuf:

    Hoi Mark, we hebben uiteraard alles gehoord hoe het allemaal ging met je, goed om te lezen dat het beter gaat! Super bedankt voor je lieve kaart! Nog even lekker werken daar en dan naar Bali, ook weer leuk en mooi om te zien en te beleven. Geniet er nog van want na al die sneeuw hebben we nu regen, kun je maar beter daar zijn! Hou vol en veel plezier samen daar. Liefs van Ad, Inge,Bas en Stijn

  • 01 Februari 2013 - 11:52

    Anic:

    Jeetje wat een ervaring. Ziek zijn moet je natuurlijk ook aan de andere kant van de wereld meemaken ;)
    Geniet ervan!!! xx

  • 17 Februari 2013 - 19:17

    Coby De Rijke:

    Hoi Mark,

    Nu ik je mailadres heb, even een berichtje. Heel stoer al deze berichten; maar het weer en de branden,
    maakten alles wel heel heftig. veel plezier nog op dat geweldige strand daar, goede reis naar Bali,

    en kom maar terug met veel mooie verhalen. Geniet ervan,veel groetjes van Adri en Coby.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Waarom Mrakje? Omdat mijn lieve teamgenoten mij deze bijnaam hebben gegeven. Zij zijn van mening dat ik mijn eigen naam niet kan spellen vanwege mijn dyslectie en dat klopt! En daarnaast was de domein naam Mark al bezet. Komend half jaar ga ik reizen in Nieuw Zeeland, Australië en Bali. Op deze site ga ik zo nu en dan een verhaaltje posten voor diegene die dat leuk vindt. Veel leesplezier

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1122
Totaal aantal bezoekers 5438

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 24 April 2013

Voorbereiding

Landen bezocht: